JULAFTON 2010

GOD JUL ALLA


dagen börjar med att vi gick upp vid halv nio och åt frukost. sen gjorde vi oss i ordning och jag fick sminka mig innan rikard skulle leka frisör och våffla mitt hår. älskar när vi våfflar det i tre - fyra dagar i sträck ser ut som en liten trollunge då.

sen åkte vi och köpte en julblomma till mamma och pappa som vi skulle ge dem på kvällen.
sen åkte vi ut till värna och käkade svensk julbord med allt vad det innebär gott gott och vincent åt allt även dopp i grytan och sill jag hatar det men vincent älskade det så det är ju bra att han äter vad som.

sen tog vi det lugnt och tomten men solglasögon kom och hälsa på och dela ut julklappar

öppna julklapparna och fikade lite.



vincent med värna tomten



lånar farfars nya mössa



jag och min älskade fästman rikard



vincent förra året bara 6 veckor gammal ca



sen vid halv fem bar det av in emot staden för att åka och fira en dansk jul hos mamma och pappa
pappa har ju lunginflammation tyvärr vilket är en av följd sjukdomarna på lungcancer.

men han åt middag med oss och var upp med oss under den tiden vi var där och det var det bästa jag kunde önska mig en jul med min pappa vad mer kan man önska sig.

käkade enligt traditionen fläskstek med svålen kvar, rödkål, brunpotatis, kokt potatis, steksås.

efter det var det ria á malta med madel i och vincent fick madeln och fick en present som var duplo lego att ha hos mormor och morfar.

goooootttttttt som bara den sett fram emot detta i ett helt år.


fikade lite sen var det dags att åka hem och pappa var riktigt trött nu med.



rikard kunde inte låta bli att sätta rosetten på vincent´s huvud





pappa



mamma och pappa



papper är roligt



min pappa är trött



rikard, mamma och lille vincent



vincent hitta fodralet till mormor´s kamera



mammas och pappas julgran



pappa vill inte vara med på kort..

bilder på några av paketen kommer under morgon dagen


nu ska vi dricka te och se på whale wars på animal planet





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mammagudomlund

välkommen jag är en 28 tjej med två barn. nyligen separerad och försöker komma på fötter igen och hitta mig själv igen.

RSS 2.0