nyårs afton 2009

idag ska vi till mamma och pappa och fira nyår. blir tre rätters middag som mamma fixar mums..

förrätt: olika småplock så som mini pajer och liknande plus en drink

varmrätt: oxfilé, klyftpotatis, bearnaisesås och även madeira sås om man ville ha det.

efterrätt: glassbuffé med olika sorters sorbe och vanlig glss, såser och tillbehör

åkte dit till kl sex på kvällen och vincent var så söt sov nästan igenom hela nyår.

han sov vid 12 slaget så rikard och jag gick ut och kolla på fyverkarierna och vincent var inne hos mamma och pappa.

pappa började bli lite dålig på kvällen eftersom han hade fått cellgifter den 29.e så..


2009 har varit ett mycket konstigt år.
jag blev gravid och födde en underbar son min älskade lilla vincent

när jag var i 7.e-8.e månaden får vi veta att min pappa har cancer och hela min värld vändes upp och ner jag kunde inte förstå att det var sant. lovade mig själv, pappa och min lilla familj och ofödde son att aldrig någonsin i hela mitt liv någonsin röra en ciggarett igen.

har alltid haft min pappa uppe på en pedistal och han har alltid varit odödlig i mina ögon och sen när man fick beskedet om cancer som 'även spridit sig vidare i hans kropp var man tvungen att inse att även han är dödlig precis som oss andra. jag vill inte förlora min pappa jag vill ha honom föralltid.

ingen medicin är lika bra som barnbarnen man ser verkligen glädjen i hans ögon alla är hans ögonstenar och dom älskar honom lika mycket.

hoppas att 2010 kommer bli ett bättre år för pappa så han slipper må så illa som ahn gjort nu på slutet av 09.

2010 kommer med nya äventyr och utmaningar och när vi minst anar det är även det året slut.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mammagudomlund

välkommen jag är en 28 tjej med två barn. nyligen separerad och försöker komma på fötter igen och hitta mig själv igen.

RSS 2.0