kyckling soppa

en kyckling soppa som jag älskar underbar smak och passar året om enligt mig

detta behöver du till 4 portioner:

5 kyckling fileer
2 rivna äpplen
3 charlottenlök
2 paket passerade tomater
5dl vatten
2,5 dl matlagningsgrädde
1msk curry
1 grönsaksbuljong tärning
2 hönsbuljongtärning
1 tsk socker
färska eller torkad basilika


gör så här:

skär kycklingen i mindre bitar, skala och strimla löken.
fräs lök, kyckling och äpple tillsammans med curry i några minuter och tillsätt sedan
passerad tomat, vatten, matlagningsgrädde. låt koka upp.
tillsätt sedan buljongtärningarna och socer och avsluta med basilika efter egen smak.

låt små koka i ca 20 min tills kycklingen är klar


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mammagudomlund

välkommen jag är en 28 tjej med två barn. nyligen separerad och försöker komma på fötter igen och hitta mig själv igen.

RSS 2.0