debatt

är för trött på kvällen för att blogga så orkade inte igår så gör gårdagens inlägg nu istället.

igår gjorde vi inte så mycket sålde vår bil igen då ag inte får plats där bak och vincent inte kan sitta där heller för då får vi inte in honom i bilen.

sen var vi ute hos robert och kolla på hans bil sen hos mamma på hennes jobb och sen var jag uppe hos pappa.

hämta ut ett paket igår med saker jag beställt från yves rocher raklödder, duschgelé till vincent och två st vattenfast mascara.

sen blev det middag och gjorde kycklingsoppa det är ett stående val på torsdagar då det är den ända soppan vincent gillar.

sen var det dags att renskriva det sista i mitt skolarbete och nu ör jag klar med det ska skriva prov nästa vecka och sen rulla tummarna tills det är dags för praktik sen är jag färdig undersköterska vilkt är väldigt skönt men ledsamt för min pappa får aldrig uppleva mig ta min examen.


kollade på debatt igår med på svt med blandade känslor kissie var ju med och prata om bloggande och ja en del håller jag med henne om hon har aldrig sagt att man ska operera sig eller äta barnmat för att bli smal och hon har inte ringt upp folk och bett dem läsa hennes blogg det är ju media som gjoprt henne stor och det är media som skriver om olika bantningsmetoder så som att kändisar i hollywood doppar bomull i apelsijuice för att bli smala eller dricker vatten för att vara mätta och det ena efter det andra det är ju media som får oss tjejer att känna att vi inte duger och inte kisse en blogg är en dagbok på nätet och det är frivilligt att läsa den hon skriver om sin vardag precis som alla andra som bloggar.


sen handlade debatt om big brother med och ja ger man sig in i leken får man leken tåla det är allt jag har om big brother


sen handlade det också om förlorad barndom och det var intressant att en del vill ha flera miljoner för vad regeringen på 70 talet gjorde när det fanns barnhem och sånt och dom vill ha en ursäkt för sitt lindande medans en utredning har kommit fram till att 250000 är en synbolisk summa och sen en offentlig ursäkt från regeringen och jag anser att den är kanon 250,000 är väldigt mycket pengar för den som inga har man kan få utbildning och massor för 250,000:-  men men folk är giriga idag tyvärr vill ha kakan och äta den flera gånger om..


ojoj detta blev visst ett långt inlägg men men happy reading


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mammagudomlund

välkommen jag är en 28 tjej med två barn. nyligen separerad och försöker komma på fötter igen och hitta mig själv igen.

RSS 2.0