hann inte blogga igår

hej kunde inte blogga igår hade en hel del att göra.
började dagen med att städa hela lägenheten så det var snyggta och fräsht.
sen förberedde jag all taco´s stekte kyckling som sen fick svalna innan jag strimmlade den och medans den svalna stekte och kryddade jag köttfärsen så den fick st och dra till sig massa smak.
sen gjorde jag klar kycklingen strimmla och sen ner i kastrull med creme fraiche och matlagningsgrädde och ett halövt paket taco krydda sen koka i hop det och låte det få stå och dra till sig smak innan gästerna kommer.

åt mat vid tre och kycklingtaco´sen  blev ju uppskattad av alla.

så detta hjade vi till vår taco´s

kyckling taco´s

köttfärs taco´s

sallad

gurka

toomat

majs

lök

salas hot

salsa mild

två olika dipp

riven ost

räksallad


till efterrätt blev det äpplepaj och vaniljsås gott gott och även en massa olika meloner med

sen satt vi och snacka och spelade gammla klassiska 8bitars spel på datan som var kopplad till tv´, så alla mario och sånt as roligt faktsikt. sen började vincet kräkas i fån ingenstanns han sov och jag hörde att han var vaken går in och hela sängen är fylld och rikard tar honom medans jag och fegge börjar tömma sängen duscha av vincent och tvätta alla sängkläderna. sen spydde han ytterliggare 5 gånger innan allt var över och han somnade.


fegge och familje åkte hem rätt skapligt så vincent kunde vila ifred... får ses snart igen...


så därför kunde jag inte blogga igår tog hand om min lille prins.. men så är det kan inte vara på topp varje dag inte.

skriver sen efter frukosten vad dagen idag bjuder på

puss och kram


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mammagudomlund

välkommen jag är en 28 tjej med två barn. nyligen separerad och försöker komma på fötter igen och hitta mig själv igen.

RSS 2.0