recept på soppa

fick detta receptet av en kompis på en variant av gulash soppa
denna ska jag prova nästa vecka tror jag,


1 st gul lök
4 st potatisar
1 st paprika
1 msk olja
500 g nötfärs
6 dl vatten
1 st köttbuljongtärningar
600 g krossade tomater
2 tsk kummin
salt
svartpeppar

Hacka löken, skär potatisen och paprikan i små tärningar.
Fräs allt du hackat i en stekpanna. Använd gärna olivolja.

Lägg över i en stor kastrull och börja steka nötfärsen i stekpannan. Salta och peppra färsen efter eget tycke och när färsen är klar blandar du den med de frästa grönsakerna i kastrullen.

Tillsätt vattnet, köttbuljongtärning, krossade tomater och kummin. Låt koka i 10 minuter





hoppas fler av er provar denna


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mammagudomlund

välkommen jag är en 28 tjej med två barn. nyligen separerad och försöker komma på fötter igen och hitta mig själv igen.

RSS 2.0