min pappas dockhus

när vi vakade över min pappa den sista veckan i hans liv. gav han mig ett uppdrag...

jag skulle avsluta det han påbörjat och det tänker jag göra med..

min pappa har en stort dockhus han älskade som bara är för prynad...

han hann göra klart det mesta men är lite saker kvar ska in belysning pch ett rum till ska byggas ihop och en altan ska till.. har lackat golv i den och allt...

så målet 'är att det ska vara klar tills hans årsdag och det kommer det banne mig också att vara..

men vi har tagit kort på hur det ser ut nu så förstår ni nog varför jag är så stolt över det och varför min pappa var och är det...




huset som har tre våningar



sovrum på tredjevåningen i dockhuset



vardagsrum på mellan våningen



badrum på mellan våningen



matsal på botteplan



köket på bottenplan



det som ska göras är att jag ska göra ett barn rum, altan på mellanplan, sätta in riktigt glas i fönstrerna och sen ska det in lambor och dras el så det lyser i huset sen är det hela klart...

barnrumet som ska göra bestämde pappa skulle heta vincet´s rum för han köpte baby möbler till det rumet så det är pappas gåva till vincent så vincent alltid kommer minnas sin morfar


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mammagudomlund

välkommen jag är en 28 tjej med två barn. nyligen separerad och försöker komma på fötter igen och hitta mig själv igen.

RSS 2.0