Sverige Tårtan

tänkte jag ger er receptet på sverige tårtan
är en del som frågat efter den via sms och på facebook så nu fixar jag upp den här...

tårtan görs i tre delar....

först ska vi göra kolasås..

detta behöver du:

1dl grädde

3msk ljus sirap

1tsk kakao

1msk socker



gör så här:

blanda alla ingredienserna i en kastrull låt sjuda i tio minuter på låg värme under omrörning hela tiden.. ställ sedan åt sidan....

jag brukar göra en dubbelsats

när kolasåsen blivit kall är det dags att göra tårtan.


detta behöver du till tårtan:

kolasåsen

ca 3dl grädde

tårtbottnar

100g vit choklad

gör så här:

i botte brer vi ut kolasås tunt så det täcker...

sen lägger vi på nästa lock. vispar grädde ca 1,5 dl och när det är vispat har vi i 4 msk kolasås och blandrar runt och brer ut på mellanlagret på tårtan

när det är gjort lägger i på toppen. där har vi 1,5dl vanlig vispad grädde på och runt om hela tårtan och avslutan med att riva vit choklad och strör över. och tär vart tårtan färdig...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mammagudomlund

välkommen jag är en 28 tjej med två barn. nyligen separerad och försöker komma på fötter igen och hitta mig själv igen.

RSS 2.0