blogg ikapp med MASSOR av bilder

20/3

hände inte så mycket. Lärde vincent att säga farsan så det säger han nu när inte rikard lyssnar på honom…  hihi lite måste man få busa.


21/3

Åkte till mamma för tänkte fixa lite saker åt henne men det hade hon gjort själv hmm… sen tvätta vi bilen. Bilder på bilen kommer nedan



22/3

Idag saknar jag min pappa

Han hade varit så stolt över rikard.

Idag skulle jag vilja ringa dig.. för att säga att jag saknar dig, men ditt nummer är inte längre i bruk. Det nummer finns inte. Jag försökte gå till ditt hus, men du bor inte där längre. Posten har ingen adress för vidarebefordran. Himlen är för långt bort. Jag saknar dig, du är mitt hjärta alltid och för evigt. Kopiera och klistra in för minnet av dem som har gått bort, men inte glömts

Rikard har fått praktik på samhall så det börjar lösa sig med allt och pappa hade varit så glad…


24/3

Varit hos pappa idag och planterat tillsamman med mamma..


Sen åkte vi till valla och mata fåglarna

sen åkte vi hem till mamma och fixa med en massa satte upp hennes växthus och så.

Vincent lekte på lekparken hos mormor

 


Sen gick man även idag in i veckan 24 alltså är man i sjätte månaden nu… tiden bara försvinner

25/3

Idag kom folket från värna hit och vi åt våfflor och fikade och vincent åt våfflor som bara den det tyckte verkligen han om.


26/3

Idag började rikard på sin praktik.. en annan har sovit skit i natt och sen ringde larmet kl 06:15 för rikard och vincent ville gå upp kl sju ja jag är allt annat än pigg men vad gör det.

Är så glad för rikard idag hoppas allt går kanon…


27/3

Rikard har jobbat, jag har pluggat och vincent varit på dagis allt har gått kanon.. och när rikard kom hem vägrade vincent lämna hans famn var bara pappa som gällde


30/3

Vincent hemma från dagis då han är sjuk så rikards mamma kommer och tar honom medans jag ska till skolan och ha teckenspråk. Bernta hämtar mig redan kl 11 då jag ska skriva prov först i pedagogisk ledarskap.. men fick en mys morgon med vincent och han är ju för underbar på morgonen när man går in till honom.. han säger bara gosa med mamma och springer till stora sängen..





31/3

Inlägget är till min bror som jag är extra stolt över då han idag cyklat på en spinning cykel på friskis och svettis mellan kl 07:00 och 19:00 i spin of hope som samlar pengar till barncancer fonden.

Är så stolt över min bror verkligen


Sen på kvällen myste rikard med bebismagen och hörde bebisens hjärta slå. Lite häftigt


1/4

Idag går man in i vecka 25 vart tar tiden vägen. Det är första april med ja då ska man inte lita på media eller någon men inget skämt gick man på detta år heller

min mage vecka 25


lite kort på kissen med


2/4

Idag efter att man lämnat vincent på dagis gick jag hem och åt frukost och gjorde mig klar. Sen satte jag mig på bussen och åkte till sjukan först till labb och tog prover som bm ville att jag skulle ta det är bara labb som får sticka mig. Sen gick jag till 31B och hälsa på och intervjua en som jobba där till min hanlednings kurs. Sen var det dags att åka hem och hämta vincent.


3/4

Idag fick man åka upp på förlossningen pga extremt starka förvärkar. Så rikards mamma hämta vincent och tog med honom till värna då vi inte visste alls hur länge vi skulle bli kvar där. Men de hitta ingen anledning till värkarna troligtvis en nerv som hamnat i kläm så kan ha det så här ganska länge

 

min utsikt över norra entren:


5/4

Idag är det skärtorsdag. Vincent blev sminkad på morgonen innan dagis av mig till en påskgubbe han  var så söt och så stolt när han kom till dagis och visade upp sig.
sen var jag hos bm men min var sjuk och jag fick då till en annan som aldrig mer får ha med mig att göra för ska anmäla henne för kränkning…

Mamma kom till oss sen vid tre tiden och var med och hämta vincent sen vid fyra åkte vi till maxi och handla och vincent fick ett påskägg på maxi och an vart så glad.

lite bilder på rikad när han jobbar

låder fyllda med varor allt från torrvaror till mjölk

 

är lite varor att köra ut


6/4

Bara varit hemma och tagit det lugnt hela dagen.

På kvällen såg vi nya arne dahl europa blues

Myser med min underbara sambo som är ledig i fyra dagar gud så härligt..


7/4

Varit i värna idag och ätit påskmat som vi gör varje år och det tråkiga med svenska traditioner är att det är samma mat med olika namn vid olika högtider men men det funkar… då vet man vad man äter och inte äter. Vincent fick ett påskägg med han vart jätteglad.

på kvällen blev det kult då såg vi på karate kid. En av de bästa filmerna genom tiderna.


8/4

Var hemma och tog det lugnt. Myste med familjen och såg karate kid 2 och 3.


9/4

Åkte till maxi och handlade. Mötte upp mamma där och vincent blev överlycklig. Sen åkte vi hem till mamma och hjälpte henne med lite olika saker i hemmet och åt lunch tillsammans. Lunchen blev köttbullar och pommes gott och enkelt.


10/4

Tillbaka till vardagen igen. Rikard jobbar, vincent på dagis och jag pluggar ja det är vardagen det.. magen växer på som bara den. Är ingen fotbolls spelare där inne inte utan en kickboxare hihi

 

bilder på vincent när han satt så fint och vänta när rikard var på VC


11/4

Ohh nu är det bara 100 dagar kvar tills man är beräknad att föda barn.. vart tog tiden vägen…

Ja det är väl vad jag har för den dagen

vincent redo för dagis

och så lille charlie









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mammagudomlund

välkommen jag är en 28 tjej med två barn. nyligen separerad och försöker komma på fötter igen och hitta mig själv igen.

RSS 2.0