14-20 december

14dec: dagis idag med. sen efter dagis ¨åkte vi till mamma och hjälpte henne med lite saker. sen vid halv sex åkte rikard iväg på julbord med jobbet. vi anda stanna hos mamma och åt mat. vincent åt pannkakor medans jag och mamma åt en skogssvampsoppa namnam.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

15dec: idag kom nettan och fegge med barn hit och umgicks. vi julbaka lite, gjorde pepparkakor och lussekatter och saffransbullar. sen gjorde vi middag och det blev min supergoda lasange gott gott och till det en sallad med örtagårds vinegrett till. sen har bellas första tand visat sig. högst upp till vänster längst in. ovanligt jajemen.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

16dec: tredje advent idag. varit i värna hela dagen och firat. käkade mat och

det blev kyckling, ris och currysås och sen fika vi lite opch barabhade en trevlig dag. åkte hem strax efter fem för vincent skulle sova.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

17dec: idag har jag haft fullt upp hemma med tvätt, städ och vanlig husshållssyssla. sen hämta på dagis och sen iväg till maxio och handla som alltid. vincent bjöd ju på årets sratt idag haha. konverastionen lät så här vi matbordet efter att han klappat lite på sin pappas arm:
V- pappa har du ont där? (peka på armen)
R- nej det har jag inte
V- vill du ha det?


tror fan inte jag har skrattat så mycket i hela mitt liv.

 

 

 

18dec: lämnat på dagis sen hem och bara tog det lugnt plockat lite sen planerat julklappar sen hämta på dagis och sen bara umgås med familjen.

 

 

19dec: idag skulle jag varit på hagadahl men fick ställa in det hade så förbannat ont i ryggen idag så det var sinnes sjukt. så jag var hemma och bara tog det lugnt och vilade min rygg.

 

 

20dec: först med vincent till dagis för att sen sticka iväg till bvc för bella skulle på 5månaders vaccinationen det gillades inte alls lilla snuttan min så ledsen hon var. vikten låg brta och växer som hon ska dock ska vi få tid till läkare då hon spyr massor efter maten äter lite och bajsar för lite så får se vad de hittar. sen hem och fixas.
halv tre tog rikard vincent till tandläkaren för treårskontroll och allt så perfekt ut och så fick han en kanin nalle av dem med för han var så duktig.
efter detta åkte vi till öb och så för att fixa julklapp till fröknarna på dagis och de ska de få i morgon. ja mer än så här har inte hänt.

 

 
 
 
 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mammagudomlund

välkommen jag är en 28 tjej med två barn. nyligen separerad och försöker komma på fötter igen och hitta mig själv igen.

RSS 2.0