måndagen blev visst inte heller som vi tänkt

fy vilken dag...
 
morgonen var som vanligt vincent åt frukost och såg fram emot att gå till dagis.. men sen blev han så trött och ville sova llite vid åtta tiden ochg det var ju lugnt jag ringde dagis bara opch sa att vi bli sena.. 
 
vincent sov till ca 09:30 och var glödhet när han vakna så fram med tempen och kolla och smack 40.5 ringde dagis och sa att han stannar hemma och ringde sen 1177 då¨jag inte tycker att så hög feber är okej med tanke på penicillinet. 
 
fick en tid till vårdcentralen 13:45 så jag höll koll på tempen var 20ee minut och försökte få i honom vätska och hade ständig kontakt med rikard.
 
 
halv ett kolla jag tempen och då var den på 41 grader då ringde jag 1177 igen och sa att den bara stiger mer och mer trots alvedon och ipren kombinationen. 
 
så vi fick komma upp på bava rikard kom hem och hämta oss sen for vi upp. fick en del kontroller och de tog urinprov, och crp och halsodling... fick samma läkare som i onsdags tack och lov..
 
men vi fick åka hem när det fick ner febern till 38.
 
halsodlingssvaren tar några dagar men hoppas det är bra svar som kommer.. de misstänker att halsflussen är ressistent mot kåvepeninen annars är det ytterliggare en virus infektion på gång i hans kropp.
 
 
så vi åkte hem vid tre tiden stanna vid coop och köpte bröd och ersättning till bella sen direkt hem och myste hela familjen.
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mammagudomlund

välkommen jag är en 28 tjej med två barn. nyligen separerad och försöker komma på fötter igen och hitta mig själv igen.

RSS 2.0