2012

ja nu är det år 2012

har skrivit en sammanfattning av mitt år 2011 så tänkta avvika från alla andra och lägga in den idag eftersom alla skrev omk sitt år i går så vill jag vara ovanlig :)

År 2011:

Januari

 

Ja året började ju inte på bästa sätt direkt … men började med att jag började plugga igen

 

Efter att man varit mamma ledig ett tag. Rikard fyllde trettio i år.

 

Mitten av januari fick man sitta och vaka över pappa och se honom somna in och lämna oss, det var verkligen den värsta dagen i mitt liv.

 

Övervägde att hoppas av skolan verkligen men visste att pappa inte skulle vilja det så jag läste all teori som skulle ta 22 veckor på två och en halv vecka

 

Minns inte så mycket mer av den månade mer än det och att vi valde ut begravningsplats och begravningsbyrå och beställde allt som skulle vara till det.

 

Jag och mamma var hos frisören och fixa håret inför begravningen

 

 

Februari

 

Ett år sen min farbror dog och för att hylla honom begravde vi pappa på min farbrors dödsdag

 

Så ja det var ju begravning

 

 

 

 

sen var det alla hjärtans dag,

mina bröder fyllde år,

 

SEN VAR DET DANSKA MELODI FESTIVALEN.

 

Mars

Var en lugn månad hände väl inte för mycket i våra liv direkt… dock i världen hände det saker värst var naturkatastrofen i japan med en flodvåg som gjorde att kärnkraftverk förstördes och det var nära på ett nytt tjernobyl.

 

 

 

April

Jag börjar min praktik på ortopeden avd 31b

Jag gjorde en abort den här månaden med.

 

 

Vi så danska kungliga dop med tvillingarna där pojken nu mera heter vincent.

Sen hände det inte mycket mer

 

 

Maj

Jag slutar min praktik på 31B,

 

jag fyller 25 år och vi gick blodomloppet

 

 

jorden skulle ju gå under denna månaden med men det gjorde den inte…

min pappa fyllde denna månade med det var riktigt tufft hade en klump i magen då kan jag lova.

 

Juni

 

Jag tog min examen… fy vad jag saknade min pappa den dagen han ville ju så gärna se mig ta studenten med det blev inte så.

 

 

 



Jag började jobba som personlig assisten men stället är ju extremt myskor men men biter ihop..

 

Man tog en dag  i tagen då man aldrig visste om man skulle jobba eller ej de ringde ju på konstiga tider hela tiden så man kunde ju ingen planera

 

Juli

Oj en månad full med händelser

Vi var på kryssning till bornholm, gotland och åland ohh så underbart det var. Åkte på min namnsdag 22 juli.

 

 

22/7

 

 

 

23/7

 

 

 

24/7

 

 

 

 

25/7

 

 

 

 

22 juli utsätts oslo för ett terrordåd med bombning i regerings kvarteren och sen avrättning på utöja sammanlagt mördar anders bering breivik 77 människor utan att känna skuld,, många tankar gick till norge där.

 

 

Augusti

Jag börja skolan igen ska läsa psykiatri….

Vi var i stockholm och så pride festivalen

 

 

Vincent började på sitt dagis här nedan för oss.

Sen var det skänninge marknad med som vi var på…

 

 

 

September

Gått åtta mnånader sen min pappa somnade in.

Rikard och jag går i skogen och plockar svamp

 

 

Mammas 60 års födelsedag firades med middag med hela familjen och dagen innan var det mammas och pappas bröllopsdag.

 

Den dagen var vi med mamma på bomässan och lite annat.

 

Oktober

Var en svår månad jag mådde inte alls bra psykiskt. Rikard och jag var nära att separera och en himla massa skit. Men som tur var hitta vi rätt..

Vi var även i ullared

var på smyckesparty med mamma och även choklad provning

 

 

 

vincent fick sin första cykel

 

November

Jag fick veta att jag var gravid.. plussa i slutet av månaden

 

 

Var på bio med rikard och mich och såg nya twillight breaking dawn part 1

 

 

Var på tjej kväll med mamma och fick ny klänning…

 

 

Börjar praktik på ett gruppboende i stan för psykist sjuka

 

Sen blev det ju så klart fars Dag mamma och jag åt på stan, det vart ju alla helgon med allt på en gång

 

Men roligast a allt är ju att lille prinsen blev 2 år i år.. oj vad tiden går fort.

 

 

December

Elva månader sen pappa lämnade oss.

Första julen utan pappa.

Rikard opereras igen två år sen sist nu.

Konstigt datumt blev det i år med 11-12-13

Var på julmarknad i brunnby

 

 

 

 

gott nytt år på er



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mammagudomlund

välkommen jag är en 28 tjej med två barn. nyligen separerad och försöker komma på fötter igen och hitta mig själv igen.

RSS 2.0