den första januari till den åttonde

1/1
Idag har vi tagit det lugnt bara varit hemma och slappat.
Daniel kom på besök och var här ett par timmar och det var ju riktigt trevligt.
på kvällen tog jag mig en kort promenad och när jag kom hem beställde Rikard pizza från viktoria.
ja det var den dagen det
















2/1
Idag kom svärmor in för att köra oss till us för det var dags för ultraljud, undertiden vi var på ul fick vincent vara med farmor i kafeterian och fikade.
Efter ul åkte vi till maxi för att handla.
Men på kvällen vart det inget roligt fick ringa in svärmor akut som fick ta hand om sovande vincent och sova här för Rikard och jag var på akuten för han hade hög feber. De ringde ner jour kirurgen som tog bort sex stygn och det välde ut var… fy fan vad ont han hade min Rikard.
Han blev inlagd på kava. Jag åkte hem med taxi strax efter halv ett på natten informerade svärmor om allt som hänt och sen gick jag och lade mig. saknar min rikard så himla mycket.













3/1
Sovit som en påse skit känns det som. kan ju inte sova utan min Rikard bredvid mig så. Åt lite frukost sen ringde jag och kolla om ronden på sjukan var klar men nej då fick vänta en timme till. Sen fick jag veta att de skulle ta alla resterande stygnen och Rikard ville ha mig där så svärmor tog hand om vincent. Bernt körde upp mig till Rikard och där stannande jag hela dagen . låg och gosa i hans säng och allt. Senare på eftermiddagen kom vincent och svärmor upp och hälsa på och vincent hatade att se sin pappa där. sen kom även Daniel upp. Vid fem var jag och vincent hemma Rikard stanna en natt till för säkerhets skull.
fy fan vad tråkigt jag hade helt ensam klar inte av att vara ensam får panik då… somna ganska sent.



min middag


4/1
Rikard får komma hem idag…
Men dagen börjar med att jag var tvungen att fånga saker som höll på att blåsa bort och trodde jag var snabb men nej då vincent var snabbare som lyckades låsa ut mig som tur var hade jag mobilen med mig och ringde svärmor som kom snabbt som fasiken och hade extranyckel och släppte in mig fy fan vad rädd jag var…
Efter detta åkte vi först till min pappa och kolla läget sen hämtade vi Rikard och åkte hem fasiken så skönt att ha honom hemma.

bevis på hur tråkigt det är på sjukhuset:











löjligt små portioner mat fick han med



1dl ris tre skivor torr gurka och tre matskedar kycklinggryta



mjöl och grädde milkshake? nej glass hmm nej vet i fan vad man deffinerar detta som

fick rejält med frulle dock






5/1
Idag gick vi mot vår vilja till vårdcentralen tog lite tid då Rikard knappt kan gå. men men distriksköterskan där skulle kolla såret och lägga om det och skicka med en del saker hem. Så jag kan lägga om det sen skulle Berga komma på lördag. Fick även veta att kava missat 6 stygn jippii…
resten av dagen spenderades hemma i lugn och ro,





6/1
Var i väg med svärisarna till maxi och handlade till Rikard lilla kalas då han fyller i morgon.
Sen hem och tog hand om vincent så Rikard fick vila lite. Tog det lugnt resten av dagen och kolla på skilda världar jag tog även en kvälls promenad.




7/1
Rikards födelsedag. Börjar dagen med frukost blir äggröra, bacon och te. Sen blir det att städa hela förmiddagen och gjorde kolasås till tårtan och lade ihop den. Sen kom min ena bror och tog en snabb kaffe . efter det kom distiktsköterskan och de hade nada med sig utan tog allt jag hade fått för att kunna ta hand om Rikard de andra dagarna när dem inte kan komma suck. och de kunde inte lägga om heller jag fick göra om det på kvällen suck.  Men på eftermiddagen kom gästerna och vi hade jättetrevligt och mysigt. . Senare på kvällen tog jag en promenad och sen var det lugna gatan som gällde här hemma kolla på gladiatorerna riktigt bra faktiskt men inte som förr men men ger det en chans.










8/1
Fick ringa 1177 och be om att distriksköterdskan skulle komma igen för Rikard så blöder som fasiken och jag har inget att lägga om med. Hon kom på eftermiddagen och la om och lämna en del kvar men det blödde snabbt igenom så jag fick lägga om två gånger. På förmiddagen tittade vi på sista Harry potter filmen med den är ju så bra.
Resten av dagen var vi hemma och tog det lugnt och självklart kvälls promenad












Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mammagudomlund

välkommen jag är en 28 tjej med två barn. nyligen separerad och försöker komma på fötter igen och hitta mig själv igen.

RSS 2.0