18e maj

Sovit som en kratta.. han så ont i mina fogar..  vakna vid fem och kunde inte somna om.. de sa att frukosten skulle öppna kl sju men nej det var i morgon det halv åtta öppnar den idag. Men men låg och vila och så.. kl sex vakna resten av min lilla familj och gjorde oss i ordning. Kl 7 öppnade leklandet så var där med vincent och lekte i bollhavet en stund. Sen ner till frukosten. Vi åt äggröra, bacon, korv, köttbullar, te, juice, macka, flingor ja allt som fanns nästan mm gott gott.. resterande av klanen droppa in runt 8 sen. efter frukost gick vi och lekte lite till innan det var dags att gå till hytten och göra sig klar för dagen.


Eftersom jag hade så ont i mina fogar kunde jag knappt gå och tanken på att gå runt i helsingfors fann inte. Men kenna hade tagit med sig en paraply sulky till vincent så hela familjen utan jag och rikard gick i land så mamma och bröderna och deras barn och respektive tog med sig vincent.. han hade en kanon dag med mat på donken och så.. han har somnat en stund i vagnen och gått massa själv och varit duktig..

Rikard och jag vänta ett tag sen knalla vi ner till torget vid kajen och köpte jordgubbar och sen försökte vi ta oss tillbaka till båten och fan vad ont jag hade men men till slut kom vi tillbaka på båten och satte oss och såg en film i hytten och åt jordgubbar.. jag somna väl en timme med det var skönt.. sen gick vi ner till cafét och köpte lunch rikard tog en hållkaka och jag tog en räkmacka gott gott.

 

en sådan skulle man äga

 


Sen upp i hytten och fortsatte se filmen och åt lunch.. sen hörde jag hur det knacka på dörren och där var han min lille prins.. mamma sa att han skulle byta om för dom skulle gå och bada så på med badblöja och badbyxorna..

Badade med mormor och kusinerna och var så duktig så sen kom han ner till hytten igen och var så trött.. han somna i sängen och sov två timmar lille killen..

 

Sen tog vi en drink med mamma efter att vincent vaknat.. sen blev det upp till hytten igen och kolla allt som skulle handlas sen ner ti tax free.. sen in i en annan butik med och köpte en body till bebisen.. vincent köpte en leksak med..


Vid åtta åt vi mat (buffén) tog samma som igår kör på säkra kort… J

Efter det gick vi och lyssna på när bina och mich sjöng karaoke duktiga tjejer..sen var det sov dags vi somna vid elva senast helt utslagna allihop… vincent somna tio och rikard och jag såg klart filmen.. mitt i natten vakna vincent och skrek och grät hysteriskt av en mardröm usch vad det skar i mitt hjärta…

 

kusinlek mitt på dagen med



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mammagudomlund

välkommen jag är en 28 tjej med två barn. nyligen separerad och försöker komma på fötter igen och hitta mig själv igen.

RSS 2.0