då kör vi en liten snabbgenom gång

1 oktober

Då var det vardag igen… vincent till dagis vid åtta tiden men jag var hemma för jag kände mig krasslig.. så tog mig en städ dag. Så dammsög, skura badrum och tvätta kläderna.. så jag hade att göra den dagen.. sen hämta jag vincent vid två och åt mellis ihop innan rikard kom hem och hämta oss och vi åkte till maxi och handla och sen hem åt middag och tog det lugnt.

 

2 oktober

Som vanligt har vincent varit på dagis mellan 9-14 och jag tvätta lite idag med och sen kom en kompis över och tog en kaffe och snacka skit. Sen var det dags att hämta vincent och ha egen tid med honom och isabella. Han är ju bara för go med syrran..

 

3 oktober

Idag har det varit en lugn dag.. vincent har varit på dagis och så sen var vi alla hemma hos mina brorsdöttrar och deras mamma. Hon klippte mig lite i nacken då det var lite långt enligt mig.

Sen blev jag även faster kl 15:06 till en lite kille som skall heta lex

 

4 oktober

Idag gick vincent bara halv dag på dagis. Jag hämta honom halv ett sen åkte vi tre till hagadahl ihop.. vincent var så duktig på hagadahl han åt mellis och bulle och sen lekte han och myste med syrran- sen hade vi sångstund och han var så duktig sen somnade han ooch isa bella med och vincent låg och höll om isabella hela tiden.. mina vackra änglar.

När vincent vakna tyckte jag han var väldigt varm och hängig så tog en temp och japp den visade 39.2 det var bara att ringa rikard så han fick hämta oss.. sen åkte vi till coop och handla snabbt som attans sen hem och fick i vincent panodil sen somna han ingen och tre timmar senare hade han 40,2 så jag ringde 1177 för att få råd om vad jag skulle göra då febern ökat trots panodilen. De sa att vi skulle fixa ett urin prov sen åka till BAVA. Åkte upp vid 21 tiden sen kom vi hem vid ett tiden.. fick ordination att kombinera alvedon och ipren så skulle febern ge med sig.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

5 oktober

Idag var det fotografering på dagis men blev inget för vincent för jag tyckte han skulle vara hemma då febern inte ville ge med sig alls. Så hade en mys dag han fick sova i soffan hur mycket han ville och fick cola och bullar och såg på bilar två… så den här dagen var bara lugn och full och av mys med min stora kille.

 

 
 
 
 
 
 
 

 

 

6 oktober

Vincent var feberfri hela natten och morgonen så vi ämna barnen i värna och tog en egen dag i stockholm bara jag och rikard. Åt frukost tillsammans med alla i värna innan vi åkte sen handla vi färdkost i linghem innan vi åkte iväg..

Parkera på riddarholmen 11:40 och okej pris där bara 20:- i timmen så det är helt okej.

Vi åt lunch på jensens och sen gick vi en promenad på 2 km till en butik som heter usa godis och handla lite sen upp till hö torget och handla.. på vägen tillbaka till bilen gick vi till gamla stan och jag fick en ny bh med tillhörande string av rikard as snygg tack min älskling,,

På vägen hem stanna vi till på nyköpingsbro och käka lite innan vi åkte och hämta barnen och åkte hem… varit en helt underbar dag med min älskling..

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

7 oktober

Rikard åkte till värna idag med barnen för att ha en mys dag medans jag tillbringa hela dagen i linghem.. först var jag hos underbara hanna från halv tolv till kl sex.. vi åt lunch och snacka skit och hade det underbart kul. Sen vid sex tiden gick jag hem till johannes och han bjöd på tacos sen snacka vi lite skit.. tog tåget till linköping kvart över åtta och var hemma vid nio ca.. hade en underbar dag tillsammans med mina underbara vänner.

 

8 oktober

Blev inget dagis för vincent idag.. svärmor kom och tog honom halv åtta så jag och isabella kunde åka till hagadahl.. boka tele tid till vc med ang vincent.. när de ringde upp fick jag snabbt veta att de sår vincent haft/har på hakan är svinkoppor och han ska hålas borta från isabella tills de torkat så han får förlja med farmor hem sen.. rikard åkte hem vid lunch med hög feber och frossa. Så när jag kom hem tog rikard barnen medands jag handla på maxi med svärmor innan hon åkte hem med vincent.. min lilla killa mamma saknar dig massor.

Och idag blir min lilla flicka hela 3 månader gammal vart tar tiden vägen tyckte jag låg på förlossningen nyss ju

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 


9 oktober

Inte gjort mkt vettigt idag vart i väg och hämtat saker medans rikard var hemma med bellis..

Annars hart vi bara slappat och återhämtat oss

 

 

10 oktober

Idag har jag varit iväg hos min bror och hans tjej med en amningskudde som de ska låna. Sen fick jag gosa med min brorson lex.. gud så söt och liten han är och så himla lik min pappa är han med.. sen har rikard varit i väg med sin kusin och jag har haft min ”bror” andreas här.. han är min bäste vän känt varann sen jag var 12 och han är som en bror för mig.. sen har kvällen varit lugn. Kolla lite efterlyst och sånt.

Ohh i morgon kommer min älskade pojke hem och får gå till dagis och allt.. vad jag saknat honom han kommer få massa pussar av mig när han kommer hem



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mammagudomlund

välkommen jag är en 28 tjej med två barn. nyligen separerad och försöker komma på fötter igen och hitta mig själv igen.

RSS 2.0